A. Artigos científicos
1. Developing reading fluency in primary school: evidence from a RCT. Gomes, M., Hirata, G. Education Economics, 2024.
2. A universalização da pré-escola no Brasil – uma análise de determinantes históricos. Silva, T., Barcellos, T., Hirata, G., Oliveira, J. B. Brazilian Journal of Political Economy, 2024, v.44, n.2.
3. Covid-19 school closures negatively impacted Elementary-school students’ reading comprehension and reading fluency skills. Starling-Alves, I., Hirata, G., Oliveira, J.B. International Journal of Educational Development, 2023, 102753.
4. Pre-pandemic support for shared reading buffers adverse parenting impacts: an RCT in Brazil. Piccolo, L. R., Oliveira, J. B., Canfield, C. F., Roby, E., Mendelsohn, A. L. Pediatric Research, December, 2022.
5. Supporting Reading Aloud Beginning Prenatally and in Early Infancy: A randomized trial in Brazil. Piccolo, L. R., Oliveira, J. B., Duarte Neto, W., Mendelsohn, A. L. Journal of Developmental & Behavioral Pediatrics, September, 2022.
6. Play to Learn – The impact of technology on students’ math performance. Hirata, G. Journal of Human Capital, 16 (3), 2022.
7. Automation and job loss: the Brazilian case. Ottoni, B., Estrela, L., Santos, A. T., Barreira, T. Nova Economia 32 (2022): 157-180.
8. Improving Children’s Executive Functions: evidence from capoeira. Hirata, G. Oxford Economic Papers, 75 (2), 2023.
9. O Fundeb e a questão da equidade. Hirata, G., Melo, L., Oliveira, J. B. Revista Brasileira de Economia, 2022, v.76, n.2.
10. Determinantes da evasão no ensino superior. Gomes, M., Hirata, G. Pesquisa e Planejamento Econômico, 2022, v.52, n. 3.
11. Early Childhood Education Effect on Children’s Vocabulary. Hirata, G. Estudos Econômicos, 51 (1), 2021.
12. Decomposing the Teachers’ Public-Private Wage Gap. Barcellos, T., Hirata, G. Brazilian Review of Econometrics, 40 (2), 2020.
13. Student Composition in PISA Assessments: Evidence from Brazil. Gomes, M., Hirata, G., Oliveira, J. B. International Journal of Educational Development, 79, 2020.
14. Covid-19 and back to school: listening to evidence. Oliveira, J. B. A., Gomes, M., Barcellos, T. Ensaio: aval. pol. públ. educ. 28 (108). Jul-Sep 2020.
15. What do children know upon entry to pre-school in Rio de Janeiro? Bartholo, T. L., Koslinski, M. C., Costa, M., Barcellos, T. Ensaio: aval. pol. públ. educ. 28 (107). Apr Jun 2020.
16. The use of cognitive instruments for research in early childhood education: constraints and possibilities in the Brazilian context. Bartholo, T. L., Koslinski, M. C., Costa, M., Tymms, P., Merrell, C., Barcellos, T. Pro-Posições. 31. 2020.
17. Distribuição territorial dos investimentos sociais privados e sua relação com características locais. Hirata, G. Artigos Gife, 2020, v.2, n.2.
18. Lasting Effects of Promoting Literacy – Do when and how to learn matter? Hirata, G., Oliveira, P. R. Education Economics, v.27 (4), 2019.
19. Perfil do Professores: quem são, onde trabalham, quanto ganham. Hirata, G., Oliveira, J. B., Silva, T. Revista Ensaio, 2019, v.27, n.102.
B. Estudos técnicos e relatórios
1. Accountability in education: Meeting our commitments – Brazil Country Case Study. Unesco. 2017.
2. IDados. “Quanto custa o Plano Nacional de Educação (2014-2024)?”. 2017. Rio de Janeiro: IDados.